I jumped the fence to the other side

Har faktiskt tänkt blogga varje dag den här veckan, men har inte orkat. Har jobbat osv så varit trött på kvällarna och somnat supertidigt. Men den som spar, han har ;)
 
Min häst och ridpaus har ju inte riktigt gått enligt planen denna vecka. Vem försöker jag lura egentligen, once a hästnörd, always a hästnörd ;) Nä, men har ju som sagt jobbat lite extra i stallet och sen hjälpt Anneli med hennes häst när hon varit sjuk. Men det är helt okej, har varit mysigt. Det blir som helt annat ändå.
 

I söndags kände jag att det var dags att frisera lite hästar eftersom jag sagt att jag ska göra det ett tag nu. Så ryckte manen på Chico och klippte Saphir, Patsy och Bibbis när jag ändå var i farten.
 
Och på måndagen ryckte jag in som Nobbeskötare mitt i allt. Så när jag ändå var i stallet passade jag på att raka både Patsy och Olle som hade fått bumbipäls. Ska ta Olles man och Valles päls inom en snar framtid.
 
Nobile är en skojig typ som älskar att slicka och hålla i saker ;)

På tisdag jobbade jag i stallet och hade Nobbe igen. Han och jag tog en tur i ridhuset. Årets första ridtur alltså, nästan så man var lite nervös att sätta sig i sadeln igen ;) Nä, men det känns som att det var ett bra tag sen sist. Snorp var i alla fall en gentleman, så no worries där inte.
 
Onsdag fortsatte jag och Nobbs att hänga. Började i alla fall med att longera Mangis en stund i ridhuset. Hon hade varit lugn som en kossa innan, men såklart passade hon på att köra rodeo med mig. Nåja, hon är ju en fin dam så hon drog ju aldrig i linan när hon flippade utan höll sig där på volten ;) Annat är det med typ Super Olle som man får hänga i linan på ibland, haha. Anledning till hennes rodeo var för att det stod hinder i ridhuset, livsfarliga hinder. Fick henne att koncentrera sig på mig i slutet och då blev det avslappnat och trevligt.
Sen red jag ut Norpan med Emma och Chippy. Eller till en början kom vi knappt framåt, haha. Den ena ville inte gå och såklart tordes inte den andra då heller. Efter att vi kämpat ett tag så bestämde vi oss för att ta det andra hållet istället och då gick det bättre, för då tordes min häst gå först när den andra stannade. Ja, herregud dessa djur ;) Vi travade också, men Emma körde sån turbo att vi knappt hann med. På hemvägen vart det då fart på båda och den där knasiga ponnyn for som ett hollo ett tag. Tur min häst var rätt lydig ändå ;) Superduper mysigt att komma ut i skogen på hästryggen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide