I've been trying to do it right

Kan ju passa på att svara på kommentarer. Svarar alltid i själva kommentarsfältet också, men vet själv när man kommenterat på bloggar att det är lättare med svar i inlägg. Kanske är för att jag är senil och glömmer vilka inlägg jag kommenterat på osv, men ändå ;)
 
varför ska du sluta rida? :)
Det är av en massa olika anledningar. Men det är ju inte föralltid, blir bara en liten paus. Det är i alla fall tanken. Har liksom känt att det behövs. Kanske ångrar mig om en månad eller så är det en välbehövlig paus terminen ut, det vet man aldrig :)
 
vems häst är det?
Hästen i förra inlägget är Kinnikinnick och ägdes av Kerstin Thomas, men Lotta hade han på heltid då. Det var Kinnick och Masse som hon hade när jag började sköta åt henne för tusen år sen. Han var i alla fall en underbar häst och jag lärde mig så otroligt mycket av honom och hade så himla kul. Han var väldigt stor, kring 176 cm give or take och lilla jag nådde i princip inte upp och borsta honom på rumpan. Så varje gång jag ryktade fick jag hämta pallen för att kunna få rumpan ren ;) Samma sak vid sadling, då var det bara att springa och hämta pall. Tillslut lärde jag mig knep för att få upp den och så växte jag säkerligen ett par centimeter, hehe. Han var i alla fall en riktig professor och världens snällaste och mysigaste häst alltid. Det var min bästa vän, och han hade och kommer alltid ha en stor plats i mitt hjärta. När han blev äldre och skulle sluta tävla fick Kerstin tillbaka honom. Om jag ville fick jag fortsätta sköta honom, men då hade jag redan lovat Lotta att fortsätta hjälpa henne med hennes två. Och på den tiden skötte jag ju fler hästar än bara dom, så hade verkligen inte tid för en till hur mycket jag än önskade det. Men som sagt, han flyttade ju bara till småstallen, så var ofta där och snackade med honom. Och på somrarna var både han och jag i Tärendö så då träffades vi också. Han for dock till himlen för typ 5 år sen, han vart gammal och hade ett trasigt ben som inte ville bli bra.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide