Sing about everyone that you left behind

Känns inte som måndag, har typ gått runt och trott det är onsdag hela dagen, haha. Så hoppas denna vecka springer iväg fort. Har inte desto mer inplanerat för denna vecka. Ska raka Valle och borde i samma veva rycka Olles man, så dom blir färdigstylade hela högen. Och så har jag blivit bokad som fotograf när det är hoppträning ihelg.
 
Fotade massa klubbtävling igår igen. Blev dock förvånad över hur många som gormar på sin häst. Ja, typ skyller på den högt och tydligt så hela läktaren också hör. Tycker faktiskt det är lite pinsamt, ett big no no för min del. Hästen hör när man viskar, så tycker man kan hålla sig till det vare sig det är bra eller dåligt man har att säga. Hade själv en period då jag alltid högt sa typ förlåt åt Timpan när jag klantade till det på hinder osv, det bara kom ut. Men fick skärpa mig och rida istället och det blev mycket trevligare sen.
 
Och negativa människor, puh. Alla har dåliga dagar ibland, men man varken utvecklas eller blir bättre om man går runt och säger att man inte kan rida och är värdelös. Och det är ju himla tragiskt om man måste söka uppmärksamhet på det sättet. Lite samma där, been there done that, men med en dålig inställning står man bara still och trampar. Nu har jag lärt mig att fokusera på det som varit bra, men samtidigt lägga det sämre bakom örat så jag kommer ihåg vad jag behöver förbättra så jag kommer vidare. Och som sagt, alla har dåliga dagar/perioder ibland, men efter regn kommer solsken.
Tror inte många fattar hur viktigt det mentala faktiskt är. Försöker ibland förklara hur man kan tänka istället, men det är inte alltid så lätt att få det att gå in, hehe ;)
 
Två små från helgen ..
 
Idag har jag gjort bort en massa ärenden med mami. Sen var jag och käkade med Flis och Soff. Efter det drog vi till stallet och rengjorde Matz blivande box från topp till tå och fixade med lite lappar osv. Var också och förde över lite grejer mellan stallen. Ska bli så trevligt att dom byter stall :)
Är faktiskt värsta stallsugen, så kanske drar dit imorrn igen ;) När jag tänker efter har jag ju en del att göra där, men kan inte göra allt på samma dag så måste försöka sprida ut det lite snyggt. Ska dra igång en film för ovanlighetensskull. Sen om jag orkar ska jag kolla mina serier. Pusshej.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide