The sinking night

Känner mig rätt less på denna kyla nu. Trodde det var varmt idag, men snapchat lurade mig imorse.
Hade i alla fall ett möte på fm. Sen drog jag till stallet och grejade på. Skulle ju klippa Valle, men han var nästan ett hopplöst fall för dagen. Lotta hade ridit han väldigt svettig tidigare och sen hade han rulla sig till en kokosboll och när pälsen torkade var den åt alla håll och kanter ;)
 
Men då passade jag på att kalka och lägga ut mattorna i en box och sen spånade jag och flyttade över alla grejer. Och sen fick prinsessan flytta in. Hon verkade väldigt nöjd och glad över en större lägenhet, hehe. Och hennes granne var helt okej till en början, vi får se vad hon säger när hon vant sig med honom ;) Skönt att ha alla i samma stalldel. Fast en nackdel är ju att hela högen vill ha mest uppmärksamhet, så fort dom ser att man pratar med en så blir dom andra avis. Och PS snackar rätt mycket och talar direkt om för en om man glömt henne. Hon är så söt med sitt gnäggande :) 
 
Tog itu med Olles man innan rakningen för kändes inte så kul att stå sen med massa små hästhår innanför kläderna och greja på. Fast lillebror var väldigt missnöjd med manryckning, han är ju dock så snäll så han lutar ju bara huvudet åt ena hållet för att visa sitt missnöje ;) Men det gjorde ju att jag inte såg om det blev rakt eller inte, haha, så gick bara igenom kalufsen lite snabbt. Både kortare och tunnare, men får nog kanske ta en omgång till senare.

Borstade igenom Vallsors päls med magicen och mjuka borsten, då blev den nästan normal.Och tillslut rakade jag han. Min plan vara att börja med frambenen och däremellan eftersom han inte tycker det är så kul när man tagit allt annat och tålamodet är slut. Gick ju smidigt tills maskinen inte ville ta som jag vela, för det var så mycket päls. Då var jag tvungen att vrida och vända och dra i skinnet för att få tag på håret och såklart råkade jag hugga honom. Åh, får så ont i hjärtat när jag råkar göra det. Väluppfostrad som han är rycker han ju bara till ytterst lite och kollar sen på mig med förvånade och lite småledsna ögon. Så jag skippade den delen och hoppades att jag skulle få ta där senare. Resten gick bättre, så avslutade där framme, men tog inte noga alls. Råkade såklart hugga han där igen ändå, så han var nog inte så glad på mig stackarn.
Tycker rakning är helt okej, förutom när man måste ta mellan frambenen där det är så veckigt, som längst ner i virveln där bak, när man måste få jämna linjer på båda sidorna och när maskinen blir varm. Är ännu lite mer kinkig med värmen på mina tre, hehe, så blir många kylpauser ;)
 
Ska dra till establo imorgon och på lördag också. Så det blev en rätt hästig vecka igen, hihi. Men svårt att hålla sig borta ibland. Tjing.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide