I’m gonna take that money and run

Drog faktiskt till Tärendö tidigt på fredag. Hade sovit knappt en timme, men vid åtta rullade bilen mot byn i alla fall. Det regnade hela vägen och slutade nästan helt när jag var framme. Men vi for på marknaden ändå för dom var tvugna att leverera lite svamp i och kring Pajala.
Så vi körde en annan väg dit in i en massa byar, stannade en sväng i Korpis och var sen in i någon läderbutik och hade värsta sightseeing i Tornedalen ;)

Moster och mamma värsta svampentusiasterna, den där högen är knappt ens eftermiddagens skörd.
 
Gick runt på marknaden, köpte remmar och souvas. Fast kan inte riktigt förstå tjusningen i souvas. Och det var faktiskt min första gång på Pajala marknad, aningens större än hemma i Gälli som typ håller på dö ut.
 
Sen har jag träffat släkt, hängt, chillat, målat, gått på loppis. Mest försökt gömma mig från myggorna, det gick ju rätt bra eftersom det vart värsta ryssvärmen, men då kommer ju bromsarna istället, haha. Och hatar ju sol och värme så det vart mest plågsamt ;) Speciellt när det är så varmt på nätterna också att man inte kan sova. Fast hann ändå bli helt prickig av myggbett, är fan allergisk eller nå och dom dras till mig kan jag lova, hehe. 

Middagsgrillning på murrikan hos moster. Värsta hettan och det blev bara varmare hela tiden.

Tänkte ju egentligen bara stanna typ två dagar, men blev övertalad att stanna längre, så gjorde det. På tisdag åkte vi typ 15 mil, till Övertorneå, för bilbingo. Haha, men man ska ju vara lite spontan ;) Passsade på att fara till Finland lite snabbt och gå på Alko osv. Sen spelade vi bingo i bilen i 30 graders värme och sol, inte skönaste grejen precis. Men som tur var så stod ishallen några meter ifrån oss så kunde gå in dit mellan varven och svalka av sig. Hann också kolla lite hockey innan allt börja. Skrillor på sommarn, det gillar vi.

Alko. Putsat grejer, haha. Athos paxar skuggplatsen.
 
Men sen hade Carre hemlängtan, så skippade onsdagens planerade middag på hotellet och drog hem då istället. Och det var nog sommarens enda besök i Tärka. Hinner nog inte fara dit mer. Hejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide