Bring out the fire

Långt ifrån en Sucky Sunday idag.
Började med att rida ut Klas med Emma och Lucky. Vi red hela stigen med galoppsträckan sist. Det gick lugnt och fint nästan hela vägen ;) Båda hästarna taggade till på sträckan och vi hade känslan av att dom nog kunde bli bockiga, så vi började lite fint i trav som gick bra och så skulle vi fatta galopp .. Lyfte upp huvudet på Klasse när jag kände att han som busa till lite, men det blev aldrig någon bock utan istället vart det världens katapulthopp med skruv. Haha, hängde fan löst i ett par sekunder, men kom tillbaka och hästen galopperade på så duktigt då så vi bara fortsatte. Det var så jävla fult att jag höll på skratta på mig. Sen var vi först resten av vägen och då galopperade vi utan bus ;) Emma som alltid rider så fort fick träna att rida sakta nu när hon var med mig, haha, men det kan behövas för det är alltid någon som ramlar av när hon är i farten efter stigen ;)

 
Sen red jag runt stigen med Olle. Tog galoppsträckan först och tänkte att han inte skulle bli lika taggad då, men tji fick jag. Han var superdupertaggad och ville galoppera hela tiden helst. Men han fick bara göra det om han chillade och inte for fram som en galning ;) Det gick tillslut att både trava och galoppera rätt chill ändå, men det var en jäkla massa krut i djuret. Fina Olle, han är sig verkligen lik :)
 
Avslutade med att klipppa Timpan, han såg ju ut som en mammut utan att överdriva. Han var så duktig och stod snällt hela tiden. Tror han tyckte det var skönt att bli av med lite av pälsen. Bästa Timpis, önskar jag kunde göra han tio år yngre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide