Keep yourself together

Hoppsan, nu var det ett tag sen sist igen. Men helt ärligt så har jag varit så himla trött att jag inte orkat sitta vid datorn knappt. Har somnat i soffan flera dagar för ögonen bara trillar igen.
 
Veckan gick rätt snabbt. Kan inte ens ge en återblick för blandar ihop allt när alla dagar påminner om varandra. Har ju som sagt Klasse varje dag och oftast minst en häst till. I onsdags red jag faktiskt Olle, det är så underbart att ha hans sötöron som utsikt igen :) 
Igår hade jag stallpass, kan lova att jag var lagomt död där på kvällskvisten. Men avslutade med en skön stund i Klasens sadel och det var lite energigivande. Hade tur med medhjälpare halva dagen, annars hade jag nog inte varit klar förrän nångång nästa vecka, hehe ;)


Idag hade jag Klas, Chico och Bocci. Började med att rida ut Klasse i ljuset. Vi stötte bland annat på det läskigaste han sett hittills, en hårig, avbruten och spretig tallkvist som låg mitt på stigen. Den var inte ens stor, men den kunde ju vara farlig. Han var dock inte alls speciellt svårövertalad. Red runt hela stigen och passade på att galoppera lite mer än vanligt. Och hade också en hel galoppsträcka nu att galoppa på. Det var mysigt!

 
Red sen lektion med Chico. Det gick inte alls bra. Han började med att var extremt gloig och satte upp skallen och skulle kolla runt på allt. Sen tog han inge stöd alls på bettet och inte speciellt uppmärksam på skänkeln heller. Blev ett riktigt grispass, inte många fina stunder idag inte. Men tillslut blev det lite mer som det skulle vara. Han tyckte jag var fett jobbig, men i slutet var han i alla fall rätt så avspänd och fin. Det var inte bara Chico som var lite off, jag var också rätt dålig, sämsta på länge. Kan ju förhoppningsvis bara gå bättre nästa gång då ;)
 
Nu är jag så himla trött igen att jag måste gå och sova. Natti.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide