Once upon a time I was a fool


Min fredag började tidigt. Var och hämtade upp Emma och Fanny klockan sju på morgonen och sen drog vi till stallet direkt. Började med att släppa ut både Chico och Klasse, sen mocka och fylla mat. Efter det tog jag in Klas och red ett pass i ridhuset. Det gick superduper, han var så duktig. Gjorde klart han och släppte ut han igen. Bytte och tog in Lonken. Det var värsta soligt och fint ute så passade på att rida hela stigen. Underlaget var fortfarande lite halvers, och det tunna lagret snö gömde alla hala ställen så blev bara skritt och trav. På galoppsträckan blev han lite arg på mig när jag inte släppte iväg han i galopp, haha. Gjorde sina smågrejer och sen plötsligt mitt i allt kom värsta skuttet rakt upp i luften ;) Äh, bara han lär sig att man kan inte alltid få som man vill. Släppte han sen tillbaka i hagen.
 
Höll mig till min tidsplan, Emma däremot var faktiskt söligare än mig ;) Vi hade tid att chilla litegrann i alla fall och sen gick vi till småstallen och packade hästbilen och gjorde hästarna redo för resa tills Carro kom. Sen bar det av till Luleå och lite tävling.

Det regnade i Luleå, helt sjukt. Installerade djuren och sen reds dom. Och efter det for vi på Max och käkade. Jag åt ute och åt burgare för första gången sen i somras. Ganska gött ändå. Blev rätt sen kväll, trots att vi var dödströtta ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide