Calm after the storm

Börjat bli ordentligt stallig igen alltså, är typ där varje dag och pysslar på med någonting.
I tisdags hade jag Bocci, så fixat och donat och longerat henne. Sen grejade jag på med Klasse och tittade lite hoppträning. I onsdags tänkte jag borsta på Olle, men när jag kom var Jenny redan på väg ut och rida. Så gick och hjälpte Lo att göra iordning Klas och sen filmade jag lite när hon red. 
Idag har jag haft uteridardag, men det var kring -20 grader ute så blev rätt lugn hastighet. Började med att ta premiärturen med Klasse. Hans första skogstur här och min första tur på honom. Var som att åka rallybil ungefär ;) Han skötte sig i alla fall duktigt och jag käkade inget snö denna gång. Kändes dock väldigt ovant, och nu när jag bara suttit på Chicos rygg på senaste också.
Fixade klart det mesta åt honom och sen gick jag och fixade åt Lonken. Red sen ut han med Emma och Chippysen. Vi tänkte inte fara så långt eftersom det var så kallt, men vi snackade så mycket att det blev en bit längre än planerat, haha. Men i lugn hastighet hinner man ju babbla på rätt bra ;) Kändes faktiskt inte heller så farligt kallt, bara sista biten på hemvägen som man började känna i tårna.
Hoj, det är så kul att få rå om hästar som sin egen. Det blir helt annat än att bara komma och fixa eller pyssla. Missförstå mig rätt, jag gillar ju det också, men så skönt när man har hästen själv och man har koll på allt, hehe.
Imorrn tänkte jag bara fara för att pyssla med djuren och kanske hinna frisera Olles kalufs. Och sen till helgen blir det väl en massa stall. Tänkte försöka kolla lite kurser, både hopp och dressyr :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide