Cause I got soul and I won't quit

Fullt ös medvetslös!
Och yes, jag tog itu med Olles man precis som jag planerat, så ingen behöver slå mig, hehe.
Haft Lonkis onsdag och torsdag. Igår var jag så sugen på att rida ut. Tog till och med på ridkläderna och hade långkallingar ifall att jag skulle lyckas fara ut. Men det var ungefär -27 jävla grader och alla sa att jag skulle frysa ihjäl. Så blev en longering med C istället. Han hade ju gått rätt hårt 3 dagar så han fick liksom busa av sig det han ville och sen bara springa just lite till för att jag skulle bestämma ;) Han verkade då ha lattjo i alla fall.
 
Idag var det nästan lika kallt igen, så ingen uteritt nu heller. Han kändes pigg och vaken i boxen så planen var att jogga igenom honom i alla gångarter. Men sen när jag började rida kändes han såå trött. Han nästan släpade fram benen i skritt. Så red bara lite lösgörande i skritt och trav en kortare stund. Han var fin ändå :)

 
Sen hade jag en lektion. Jäkla längesen jag var ridlärare. Gillar delen att sätta hästar och hjälpa när dom gör iordning, men sen tycker jag det blir läskigare ;) Jag hatar verkligen att göra fel, så är rädd att jag ska göra fel hela tiden och går och nojjar över det. Och jag suger på ridlärarord, vet aldrig hur man ska säga. Det var en hel drös med kids i gruppen och det kändes som kaos där i början, eller ja, lite hela tiden. Det kändes som att jag var rätt tjorvig, men vafan, vet ju inte hur ponnyerna går alls så fick ordna om i ledet lite osv. Sen sprang vissa ponnysar snabbt så dom andra inte hann med och vissa sprang inte alls och det blev som en bromskloss, haha. Men vi fick till det rätt hyfsat ändå tillslut. Dom skulle lära sig stora mittvolten och det var ju ett helt projekt att få Max att inte skritta ikapp dom små b-ponnyerna hela tiden, haha. Det var lite knöligt där ett tag, men sen tvingade jag dom att försöka röra i bokstäverna som dom passera och då jäklar red dom så ordentligt ;) Så det där med ridlektion är både skoj och pina, haha. Värst är det nästan när hela föräldraskaran sitter på läktaren, känns som att dom funderar på vad för jäkla flummo det är till vikarie. Nåja, det är ju inte så ofta dom behöver stå ut med en som vikarie så det är väl bara bra att kidsen blir lite härdade ;)
 
Flyttade in Klasse till vanliga stallet också, skönt! Fast det är ju ändå rätt mysigt i gäststallet. Han verkade i alla fall vara glad över att få några grannar. Olle lite bitter över att behöva dela på uppmärksamheten i den stalldelen ;)

Kommentarer
Postat av: Natalie

Fin bild!

Svar: Tack :)
Jessica Köhler

2015-01-22 @ 23:16:08
URL: http://nataliestrande.forme.se/
Postat av: Annika

Fin häst!

Svar: Ja, eller hur, så bildskön :)
Jessica Köhler

2015-01-23 @ 20:18:19
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide