Fire meet gasoline

Kan väl ta och uppdatera här lite när jag ändå har datorn uppe.
Igår har jag myst med Ebbelusen och motionerat honom, så duktig. Idag har jag haft Lonken och vi har dresserat litegrann. Mycket som var bättre än sist kan man lugnt säga, så inom kort kanske man är tillbaka på en nivå högre än nybbis i alla fall ;) Imorgon ska jag pyssla med en vit springare och sen är det torsdag och då är det ridning igen. Älskar att ha det lite uppbokat och få hänga i stallet massa. Låter som att jag aldrig ens kollar på Olle när man läser mina inlägg, men kanske måste förtydliga att jag faktiskt är och minst myser och pussar på honom varje gång jag är i stallet och råkar bara bli så att jag inte skriver om dom gångerna jag pysslar med honom, så han är inte glömd.

Random fula bilder som lite utfyllnad, men tur kusarna är snygga ändå :)

Haha, kan ju berätta om dagens grej. Jag och Emma var påväg hem och tog bilen till hennes stall och tog in hästarna och kvällade dära. Medans lät vi bilen stå på tomgång för att bli varm. När vi kommer ut så tycker jag min bil är lite väl tyst, och då hade den slått av sig själv. Det gick inte att starta den alls och vi var strandsatta där i småstallen, haha. Först blev vi arga och tänkte att den kraschat igen, men kom sen fram till att det var soppatorsk, heh .. Min tankmätare är paj och jag hade varit lite optimistisk i räknandet efter trippmätaren tydligen, är inte så klumpig att missa att soppan är slut annars, haha. Ingen vi kände kunde komma till undsättning, vi försökte skicka SOS till folk, men ingen som nappade ;) Vi hade en nödplan som kunde ske efter typ en timme i värsta fall dock. Vi satt länge och funderade hur vi skulle lösa vårt problem på bästa sätt. Tillslut såg vi en Chicarumpa rida förbi, så vi gick och hälsade på i deras stall för att fördriva lite tid. Såklart var vi tvugna att berätta om våran fail och det tog typ 2 sekunder så satte sig Sussi i sin bil och åkte för att hämta bensin till oss. Vilken klippa! Vi behövde inte ens fråga eller nå utan hon bara fixa. Så vi hängde lite och sen kom vår räddare i nöden med en dunk och vi kunde starta bilen och brassa till närmsaste ställe och trycka i mer soppa. Fyfan vad kaosigt, haha, men ibland behövs ju lite sånahär störda grejer för att liva upp vardagen litegrann ;) Tusen guldstjärnor till Sussi i alla fall, hon är ju top notch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide