No need to argue

Åh, hur bra startade inte mitt år liksom .. Har tagit hand om Lonken och faktiskt ridit! Har varit helt taggad hela natten till att få dra på mig ridbrallorna, haha. Har inte haft på dom eller ridit sen april, så 9 månaders uppehåll. Shit, det är mitt första och längsta riduppehåll ever, och mitt enda som det känns nu, haha ;)
Den första minuten kändes allt så himla konstigt, men sen gick det rätt snabbt så kände man sig ganska hemma. Men jäklar vad mycket det kommer bli att jobba med nu, blir som att börja om. Haha, herregud vad svårt! 
For väl mest runt och skrattade sen och försökte styra runt kusen någolunda i traven. Sen när vi skulle galoppera blev det ännu mera skratt för såklart börjar Chico med att pipa och sen skutta fram i galoppen. Försökte få normal galopp, men skrattade så mycket att det blev rätt klurigt ;) Tog ett par studsande varv på volten innan vi var lite anständiga i alla fall, haha. Sen blev det samma sak i andra varvet och två gånger när jag skulle trava började han pipa och försökte gasa på. Tur han håller sig till sånt för annars hade jag lätt legat i sanden snabbt, hehe. Kommer nog bli mycket sandkäkande den närmaste tiden känner jag på mig, hahaha.
Var verkligen massa av och på idag, såå dålig, men vad gör det, för det var så himla kul ändå :) Har verkligen saknat det. Och tur att C var rätt tålmodig och snäll när jag åkte runt där uppe som världens nybbis, hihi.
 
 
Varje år säger man att det nya året ska bli så himla bra och man har nyårslöften osv. Och varenda gång så blir det aldrig som man tänkt sig och man håller aldrig sina löften. Men nu säger jag ändå att 2015 ska bli bra. Ska försöka jobba för att få det bra, inte bara glida och tro att saker ska ordna sig utan ansträngning. Men oavsett så kan det inte bli lika dåligt som 2014 så det är ju lungt. Förra årets dåliga händelser var så himla stora så det drog ner hela snittet.
 
Men först ska jag glida bara litegrann och försöka ta dagarna lite som dom kommer .. Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide