Slow dancing in a burning room

Det var så jäkla bra väder igår och hade tur att kunna vara ute en hel del. Haha, mockade bland annat massa hagar och det var typ dagens roligaste enligt haginnehavarna ;) Dock har jag märkt att jag nog är allergisk mot solen, fått klimani på käken, halsen och armarna = alla delar som solat sig. Hur är det möjligt liksom .. Hoppas det bara är chock såhär när man inte fått sol på länge, annars blir det en hård sommar ;)

 
Idag blev det en lite roadie med Mariell och Alma ut till byn. Var och byggde beteshage till ridskolehästarna. Shit, vad fint dom får det. Inte för att jag tror dom är så brydda i utsikt osv, men ändå ;) Det är som på en halvö så vattnet kör ju nästan runt hela stället. Hade tur med väder och insekter, lagom varmt och i princip inte ett mygg i sikte. Så det var inte ens jobbigt utan bara trevligt :)


Sen stalljobbade jag lite hemma i ösregnet och avslutade dagen med en trimm på Sunis i ridhuset. Tränade massa på mig själv och det Lo piskade in i mig sist när jag red för henne. Tycker ändå det tog ett stort kliv framåt i skritt och trav i alla fall, galoppen blev bättre, men lite jobbigare där. Fick också försöka få bort honom från vänstertygeln. Det är verkligen hans grej när han gått lektioner den där vänstern, han lurar folk att dra i den och så blir det pannkaka ;) Men det blev bra och pussgubben var duktig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide