Nothing but human


Idag fick Klasse trimma i ridhuset. Hittade lite av samma knappar som sist och tyckte ändå att vi fick många grejer bra, så är nog rätt nöjd ändå. Sista dagen som han är bara min för nu kommer chefen hem igen. Lite tråkigt, hon hade kunnat få stanna lite längre på ett sätt, hehe. Blir lite omställning nu att inte ha en "egen" att ansvara för varje dag. Och ännu konstigare att inte rida varje dag. Har nästan ridit 2 hästar om dagen dom senaste veckorna, ja, ibland fler till och med och nu helt plöstligt kommer jag ha ridfria dagar.


Chico red jag ut. Vi hade vår första stora fight, haha. Vi kom bara till slutet av hagarna innan han psyka ur helt och hållet. Mitt i allt var han livrädd för något och helt plötsligt kastade han sig och drog järnet. Var helt oberedd på det, men satt som en smäck i sadeln och rubbades inte ens lite. Är nästan i chock att jag inte ens hamna på sniskan, haha. Har tränat på knäsluten ;) Nåja, han kom bara några meter och sen vände vi tillbaka. Han gjorde en till sån vändning och sen frös han fast, backade och höll på. Efter lång övertalan så började jag backa han dit vi skulle och då kom Chippen från sin promenad och fick vara lite draghjälp. Han drog oss ut på stigen en bit och sen efter lite om och men kom vi oss iväg själva. Han taggade ner litegrann och kunde trava på som vanligt sen. Tog en galopp åt båda hållen och han skötte sig bra. Sådär har han aldrig gjort tidigare, så måste ha varit något riktigt läbbigt han såg eller hörde. Men lite dramaqueen är han ju ;)

 Hahaja, KnasKlas var det ja ;) Sötmongot.

Tvättat schabrak och skydd, smörjt träns, skrubbat benen och näsan på Klas och sett till att allt är tiptop så det inte finns något att klaga på på den fronten i alla fall ;) Aah, första ridfria dagen på tusen år imorrn då. Shit vad mycket fritid jag kommer ha, haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide