Effect of external conditions

Vilken tråkig regndag idag. Längtar efter sol och sommarvärme. Glad att slippa myggen än dock ;)
När jag kom till stallet tog jag in djuren direkt, Klas var superblöt genom hela täcket och var lite missnöjd. Myste in han i varma kläder och sen när han torkat ryktade jag han riktigt länge. Sen drog jag med han ut i regnet igen, haha, så han var lite sur på mig. Vatten är inte hans favorit riktigt. Allting var dygnsurt och tyglarna var så hala och man fick inge grepp. Tur man har snäll häst som man kan rida med sits och röst för det mesta ;) Fjäskade med honom efteråt så tror han förlät mig för att ha tvingat ut han i ösregnet, hehe. 


Patsy var så rastlös så det var bara att rida henne också. Körde ett pass dressyr för Lotta. Minns inte ens sist jag gjorde det, så det var lite läbbigt, men skoj ;) Det är ju en sak om man rider ridskolehäst eller sin egen för henne, då vill man ju vara bra och skötsam. Men tänk då när man rider hennes häst för henne, då vill man ju verkligen sköta sig, haha. Önskar dock ändå att man fick rida för Lo varje dag, hade verkligen behövt det. 
Aja, PS är ju inte som någon annan, men det är ju en del av charmen, hehe. Gick ändå okej, fick ju liksom känna på allt möjligt. Nyttigt att rida alla möjliga djur i alla fall :)
 
Är så lyckligt lottad att jag har tre extremt roliga, personliga och fina hästar permanent i mitt liv just nu ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide